8 Ocak 2009 Perşembe

belgin sarilmişer nam-ı diğer bergen...

belgin sarilmişer nam-ı diğer bergen... sarkılarını dinlediğiniz anda üzerinize çöken ve sarkı devam ettikçe yağan ve de yağdıkça üzerinizde kolay kolay silinmeyecek izler bırakan hüzün bulutunun kaynağı o ses bergenin yasamını da size anlatıyor hüzün yağmurunun içine arabesk bir hayatın yitik bir gözünün damlalarını da saklayarak. hakkında en bilinen şey kıskanç kocası tarafından bir gözünün kezzap atılmak suretiyle kör edilmesi ve arkasından da yine aynı şahıs tarafından adanada vurularak öldürülmesi.zaten "acıların kadını"olarak arabesk piyasasına sunulması sürecini başlatan olay da bu olarak lanse edildi ve bergenin olaylı ve sonu ölümle bitecek yükselişi de başladı. kasetler,altın plaklar ve film derken bergen yani acıların kadını zirveye oturdu. acılı bir hikayenin izlerini yüzünde taşıyan ve sesindeki yara dinleyenin yüreğinde kanayan bir şarkıcı.peki bu acılı hikayenin sesi kanatan kahramanının hayatı gerçekte bir kıskançlığın cehennemi mi yoksa bizim bildiğimizden daha mı farklı? bergenin oğlu olduğunu yıllar sonra öğrenen sahıs,açtığı siteyle bergen hakkında bilinenlerin aslında yanlış olduğunu ve gerçeğin bilinenler gibi olmadığını göstermeye çalışıyor. gerçekten de olayın insanların bam teline dokunacak ve sansasyon yaratan bir arabesk aşk hikayesinin kıskançlığın kezzabıyla kızıla boyanmış sayfalarından değil de bir rant kavgasının girdabına düşüp de orada çırpınarak yiten bir kadının kanayan notalarından oluştuğu kanaati hakim oldu bende de siteye gözatınca. bergen ister kıskançlıkla zehir olarak ister gazino savaşında sahnelere gömülerek sonlansın hayatıyla, arabeskin kitabına ölümün soğuk yüzünün kezzabın kızıl nehrine bir gül silüeti gibi düşüşüyle adını müzik tarihimize kazıdı ve şarkılarıyla hala bizi yaralarına ortak ediyor

2 yorum:

Unknown dedi ki...

büyük aşkım sen beni tanımassın ama sana olan aşkımı herkes bilir sen bitanesin nur içinde yat allah günahlarını affetsin seni çok seven bitane aşkın zafer

kadersızım dedi ki...

ben 26 yaşındayım ve bergen ablamın şarkılarıyla buydum çunku ben de onun kadar olmasada ben de acılar ıcın de buyudum keşke acılarımı anlata bılecek gucum olsaydı ama ne guzel olmuş kı ablamın acılarını rahatlıkla vermışız umarım benı de oldurduklerı zaman benım de acılarımı belırtırler çunku ben de hergun olumu yaşıyorum bu gune kadar ıkı defa vuruldum ama ınşallah uçuncude kurtulmam ve bu acılarım bıter.. ve benı oldurdukten sonra keşke bu mailim ele gecse ve herşey ortaya çıksa ablacığım senı çok sevıyorum ve senınle kaderımız bır olduğu ıcın otekı dunyada goruşeceğız saygılarımla ısmımı benı oldurdukten sonra oğrenecek herkes